مبل و صندلی

تعمیرانواع مبلمان و صندلی و رویه کوبی

مبل و صندلی

تعمیرانواع مبلمان و صندلی و رویه کوبی

انتخاب بهترین پارچه مبل

مبلمان از جمله وسایلی است که بیش از هر چیزی در معرض دید و استفاده قرار دارد،بنابراین انتخاب اصولی یک مبل استاندارد نیاز به کمی دقت و اطلاعات کافی دارد،تا بتوانید از میان انبوه مبلمان موجود در بازار ، مبل مناسب را خریداری نمایید.


در اینجا به رنگ و سبک بهترین پارچه مبل می پردازیم.در کنار توجه به نوع و کیفیت پارچه رو مبلی نکته مهم دیگر تناسب نقش و طرح و رنگ آن با محیطی است که مبلمان در آن قرار می گیرد,که به نوعی کامل کننده سبک مبلمان خواهد بود.

  

اندازه و کاربری محیط از عوامل دیگری است که در انتخاب رنگ و بهترین پارچه مبلی موثر خواهد بود.به طور مثال هیچ گاه یک پارچه با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید و برای اتاق های نشیمن شلوغ و پر رفت و آمدسعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام تر با تنالیته های خنثی و ترجیحا تیره استفاده کنید.


رنگ های روشن تر معمولا برای مبلمان کلاسیک و رسمی تر استفاده می شوند.سبک خاص شما نیز می تواند در مبلمان تجلی پیدا کند,مثلا می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که کمی غیر معمول به نظر برسد یا جزئیات خاصی در اجزای فریم و رویه کوبی آن وجود داشته باشد.


اگر چند سالی مایل به استفاده از مبلمان خود هستید,سعی کنید بیشتر از پارچه هایی با زمینه خنثی (انواع قهوه ای,کرم و خاکستری)استفاده نمایید.برای استفاده رنگی که دوست دارید در اتاقتان داشته باشید,می توانید یک یا دو تکه از مبلمان را با استفاده از رنگ یا یک بافت خاص از بقیه متمایز کنید.پارچه ای با رنگ قوی مانند نارنجی,قرمز و یا بنفش را روی مبل با فریم ساده استفاده کنید,در مکان های پر رفت و آمد از بهترین پارچه مبل گلدار استفاده کنید تا در صورت لک شدن,لکه ها به چشم نیاید و لابه لای نقوش محو شود.


بعد از انتخاب رنگ و نوع پارچه مبل نوبت به نحوه رویه کوبی مبل می رسد.شاید برای شما سخت باشد که تشخیص دهید رویه کوبی کدام مبل درست و اصولی تر است.شاید با خواندن این مطلب کمی آگاه تر برای خرید اقدام نمایید.


رویه کوبی مبلمان باید طوری صورت گرفته باشد که بهترین پارچه مبل کاملا اندازه مبل باشد و شل یا افتادگی و حتی بسیار سفت و اصطلاحا تنگ نباشد.وقتی کف مبل را با دست فشار می دهید باید به حالت اول بازگردد, در غیر این صورت مبل شما به زودی گود افتاده و از شکل اصلی خود خارج می شود.زمانی که قسمت تکیه گاه مبلمان را لمس می کنیم,نباید هیچ نقطه سفت,دست انداز یا بیرون زدگی زیر دستتان حس کنید.این نقاط در بلند مدت نه تنها باعث بد شکل شدن مبلمان می شود,بلکه هنگام نشستن نیز احساس راحتی نخواهید کرد.


تکیه گاه مبل را هم از قسمت جلو و هم عقب با دقت چک کنید.مراقب بیرون زدگی ها,حفره ها یا قسمت های سفت باشید,دقت کنید تمام گوشه ها و فریم مبل خوب رویه کوبی شده باشد.هنگام لمس پارچه مبل نباید اصطکاک زیادی با پارچه احساس کنید.اگر پارچه مبل طرح دار یا راه راه است,طرح ها و راه ها باید با فاصله های منظم تکرار شوند ودر قسمت های درز بهم ریختگی یا جابه جایی نداشته باشند.ممکن است در نگاه اول متوجه نشوید ولی مطمئنا در طولانی مدت حس بدی نسبت به مبل تان خواهید داشت.


اگر در رویه کوبی و تعمیر مبل شما دکمه ها ی پارچه ای و یا انواع دکمه ها به کار رفته است,دقت کنید که سفت سرجای خودش قرار گرفته باشد.نکات بالا,نکاتی است که با کمی دقت روی مبل می توانید متوجه آن شوید.امیدواریم با مطالعه این مطلب با خریدی آگاهانه سالها از مبلمانتان در منزل لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.