مبل و صندلی

تعمیرانواع مبلمان و صندلی و رویه کوبی

مبل و صندلی

تعمیرانواع مبلمان و صندلی و رویه کوبی

عوامل موثر بر هزینه دوخت کاور مبل

خیلی از خانواده ها برای تمیزتر نگه داشتن مبلمان اقدام به سفارش دوخت کاور مبل (پیراهن مبل) و یا روکش مبلمان می کنند. معمولا مبلسازانی که خیاطی یا رویه کوبی هم دارند این کار را انجام می دهند. با کشیدن کاور می توان از هزینه های شستشوی مبل هم به میزان زیادی کم کرد. هزینه روکش مبل می تواند نسبت به اینکه روکش مبل سلطنتی سفارش می‌دهید یا دنبال ارزانترین قیمت کاور مبل هستید، متفاوت باشد. عوامل مختلفی بر هزینه دوخت پیراهن مبل اثرگذار است که از آن جمله می‌توان به تعداد و جنس پارچه اشاره‌کرد. 

نوع کاور مبل

کاور مبل ژلاتینی

کاور مبل ژلاتینی با استفاده از ورقه‌های شفاف و نرم PVC دوخته می‌شود. در این نوع از انواع پیراهن مبل، پس از اندازه‌گیری ورقه‌های بسیار نازک PVC برش خورده و با استفاده از نوارهای پارچه‌ای دوردوزی شده و به هم متصل می‌شوند. یکی از خوبی‌‌های کاور ژلاتینی که با بسیاری از سلیقه ها جور درمی‌آید، پوشانده نشدن پارچه رومبلی است. برای آنهایی که علاقه دارند علاوه بر تمیز ماندن رویه کوبی مبل، نقش و نگار و طرح و رنگ مبل، از دکور خانه حذف نشود بهترین گزینه که می‌توانند امتحان کنند کاورهای ژلاتینی هستند.   

کاور مبل سلطنتی

مبل های با ابعاد و تزئیات بیشتر و بزرگتر، معمولا بخش‌‌های بیشتری برای پوشانده شدن دارند و در نتیجه میزان پارچه، چرم و یا در نوع روکش ژلاتینی مبل، ورقه PVC مصرفی در آنها بیشتر است و این موضوع بر هزینه خرید متریال مورد نیاز اثرمی‌گذارد. از طرف دیگر این نوع مبلمان که به مبل استیل یا مبلمان سلطنتی در بازار معروف است، به دلیل پیچیدگی‌های فرمی و تزئینی که در دسته‌ها یا پشتی دارند، کار دوخت کاور برای شان زمان بر و در نتیجه اجرت کار هم نسبت به مبلمان ساده‌ و جدید، بالاتر خواهد رفت.

کاور مبل آماده

نوع دیگری روکش و کاور مبل، انواع آماده آن هستند که دیگر به طور کامل مبلمان را پوشش نمی‌دهند و با آنها باید به پوشاندن بخشی کلی از مبلمان اکتفاکرد. این روکش های در انواع زیپ دار و ساده بوده و بیشتر بخش های نشیمن و تکیه گاه مبلمان را می‌پوشانند. بنابراین اگر حوصله دوخت کاور مبل ندارید، به راحتی می توانید از این روکش های آماده مبل استفاده کنید.

کاور مبل راحتی

احتمالا بیشترین آسیب را مبل های نشیمن یا هال خانه می‌بینند. مبل راحتی یا همان مبلمانی که به طور معمول و در طول شبانه روز توسط اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد، زودتر از سایر مبلمان خانه کثیف می‌شوند. قمیت کاور مبل راحتی می‌تواند بسیار پایین باشد در صورتی که از پارچه های ارزان استفاده کنید. اما از آنجایی که مبل راحتی زودتر خراب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم از پارچه‌ای با حداقل کیفیت استفاده کنید.

تعداد مبل

هزینه دوخت روکش مبل بصورت متری محاسبه می‌گردد و پیراهن مبل وقتی برای یک دست مبل کامل یا برای ست صندلی ناهارخوری بصورت کلی دوخته‌می‌شود معمولا به دلیل کمتربودن پرتی پارچه بر این اساس هزینه معقول‌تری دارد. از این جهت دوخت کاور برای یک دست بطور کامل به صرفه‌تر است.

نوع پارچه رومبلی

جنس پارچه انتخابی برای دوخت پیراهن مبل عامل دیگری است که در برآورد هزینه اثرگذار است. پارچه‌های ضخیم‌تر و مرقوب‌تر هزینه بیشتری در خرید و دوخت به خود اختصاص می‌دهند. پارچه کاور مبل انواع مختلفی دارد که بیشترین استفاده را در میان آنها پارچه های نایلونی، نخی و پلی استر دارند.

دوزنده کار مبل

دوخت کاور مبل توسط دو دسته از افراد انجام‌می‌شود. هم کارگا‌ه‌های رویه کوبی مبل و مبل سازی این خدمت را ارائه‌می‌کنند و هم دوزنده‌های با تجربه‌ای که در خانه و بدون داشتن مغازه به این شغل می‌پردازند. معمولا دوزنده‌های خانگی به دلیل کمتربودن هزینه سربار اجرت کمتری برای دوخت پیراهن مبل طلب‌می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.